Shopping och bra matdag

sep 15, 2016 | 2 Kommentarer

Shopping och bra matdag

Haft en super mysig eftermiddag med dotter och barnbarn, vi åkte ner till stan för lite shopping. Tindra (barnbarnet) behövde en höstjacka och jag behövde en ryggsäck och så skulle vi hämta nummerlapparna till Broloppet och så naturligtvis en fika

img_1546

Fina Tindra som var jätte hungrig då det var *äcklig mat* i skolan enligt henne

img_1551

Min fina ryggsäck….som jag ska ha till jobbet nu när jag bestämt mig för att promenera dit…det blir 2*45 minuter per dag och mitt mål är mån – tors. Mina fredagar är ganska så stökiga så då får det bli bilen.

img_1550

Hittade en poncho på Ginatricot som jag föll för så det fick bli en sådan

img_1552

Då var det dags igen, på lördag …..tredje året i rad

img_1555

Min middag ikväll, 3 biffar, 2 msk majonnäs och några Jalapeños

Jag har haft en bra matdag idag och tagit hjälp av kostbevakningen

Än så länge ser värdena ut så här : Protein 56 gram, Fett 110 gram, Kolhydrater 3 gram, så lite till kan jag allt äta om jag vill 🙂

Hur vet man hur mycket man ska äta?

Protein
Målvikt i gram,  ex: 65kg = 65g protein
Fett
Dubbel målvikt i gram,  2x65g = 130g fett
Kolhydrater
Någonstans mellan 5 – 20 gram
Nu blir det en kopp ingfärste och tv en stund
Ha en fin torsdags kväll

Visa att du finns

Lämna en kommentar

2 Kommentarer

  1. jeanette sandelin

    Det du skriver om hur mycket man ska äta…. Per dag?

  2. Ewa

    Ja Jeanette, per dag 🙂

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vill du läsa mer

Här är några relaterade inlägg

Jag blir så trött….

Jag blir så trött….

Jag blir så trött… Jag blir så trött på mig själv och på min mage Problemen är att jag får ont i magen när jag äter och jag får ont i magen om jag inte äter, vad göra? Lite bakgrund fakta om mig: När jag var ung så var jag alltid i farten, sov inte mycke tyckte det...

Sista februari

Sista februari

Sista februari Jag har glömt att redovisa mina resultat för februari, som jag skrev i mitt förra inlägg så tog jag tag i träningen den 5/1 och försöker få till 4 gympass och 3 intervallpass så, hur gick det då i februari? Totalt då efter två månaders träning: Så kul...