Fas två i min hälsoresa

jan 13, 2020 | 2 Kommentarer

Fas två i min hälsoresa

Startar idag, i 24 veckor har jag ätit bra mat, promenerat och även besökt gymmet ibland, haft 2 fria mål trots lchf kost och jag har tappat  8,1 kg och totalt 25 centimetrar på kroppen

I dag startar jag med strikt ketogen kost och kommer att lägga in mer stryketräning och mina mål då med fas två är att bli fit och få muskler där det inte finns men gudars vad mycket det har hänt på kroppen på ”bara” 24 veckor, jag har mer tonade ben och axlar, så det är positivt och med tanke på att jag sällan tränar axlar pga en skada i höger axel , positivt tycker jag och vet du även biceps börjar synas, mitt stora problem är triceps men även där har det blivit bättre så keep on going!!

Spännande att se om ytterligare 24 veckor vad som har hänt med kroppen

Mina mål i Fas två är:

Morgonpromenader minst 5 dagar i veckan

Styrketräning minst 4 dagar i veckan

Ketokost alla dagar

Föra träning & matdagbok

Allt kommer att reggas i denna boken

Avslutar detta inlägg med att det är aldrig försent att med att skapa sig själv och jag kan bli fit även om jag är 60+ men jag får jobba hårt för det

Ha en fantastisk måndag

Visa att du finns

Lämna en kommentar

2 Kommentarer

  1. Hanna - Hälsa och träningsglädje

    Vad inspirerande du är! Heja dig. Det är aldrig för sent att börja träna och göra bra val för sin hälsa.

  2. Ewa

    Tack Hanna ?

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vill du läsa mer

Här är några relaterade inlägg

Jag blir så trött….

Jag blir så trött….

Jag blir så trött… Jag blir så trött på mig själv och på min mage Problemen är att jag får ont i magen när jag äter och jag får ont i magen om jag inte äter, vad göra? Lite bakgrund fakta om mig: När jag var ung så var jag alltid i farten, sov inte mycke tyckte det...

Sista februari

Sista februari

Sista februari Jag har glömt att redovisa mina resultat för februari, som jag skrev i mitt förra inlägg så tog jag tag i träningen den 5/1 och försöker få till 4 gympass och 3 intervallpass så, hur gick det då i februari? Totalt då efter två månaders träning: Så kul...