Vitemölla i Skåne

nov 14, 2016 | 0 Kommentarer

Vitemölla i Skåne

Då var den årliga gåsa middagen över för denna gång. Så skönt det har varit att få komma hemifrån ett tag, koppla av från sorgen lite…

Vi, dvs min man, jag, min dotter Johanna och hennes sambo Pelle åkte vid 09.00 i lördags morse ner till Skåne. Det är ca: 38 mil till Vitemölla och med 2 stopp på vägen för frukost och lunch så checkade vi in på badhotellet 15.00.

Men innan dess i baksätet så roade Johanna och jag oss med Prosecco och snapchat

img_2151

img_2168,

Så vi skrattade, men det behövdes, det kändes som om allt var som vanligt.

img_2177

Framme!! Dags för incheckning

img_2188

Relax på rummet med ett glas vin och ett värmeljus från PartyLite med doft av vita snöbär

img_2198

Redo att gå ner i matsalen för middag

img_2279

Bubbel…

img_2282

Gåsen 🙂 men innan dess åt vi svartsoppa som jag natuligtvis glömde fota

img_2283

Till efterrätt fick vi skånsk äppelkaka med vaniljsås och jag avslutade middagen med en god kopp kaffe

img_2292

Hotellfrukost

img_2521

Visst är det vackert

img_2311

img_2318

img_2545

Innan hemfärd stannade vi till i Kivik och shoppade äppelmust, äppelmos och te med smak av äppelkaka

img_2558

Efter några timmar i bilen blev vi kaffesugna och hittade ett mysigt litet gårdsfik som hette Smörhöga gårdsbutik och café.

Ett dygn i Skåne går fort och nu är det vardag igen

Ha en fin eftermiddag/kväll

Visa att du finns

Lämna en kommentar

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vill du läsa mer

Här är några relaterade inlägg

Jag blir så trött….

Jag blir så trött….

Jag blir så trött… Jag blir så trött på mig själv och på min mage Problemen är att jag får ont i magen när jag äter och jag får ont i magen om jag inte äter, vad göra? Lite bakgrund fakta om mig: När jag var ung så var jag alltid i farten, sov inte mycke tyckte det...

Sista februari

Sista februari

Sista februari Jag har glömt att redovisa mina resultat för februari, som jag skrev i mitt förra inlägg så tog jag tag i träningen den 5/1 och försöker få till 4 gympass och 3 intervallpass så, hur gick det då i februari? Totalt då efter två månaders träning: Så kul...