Tömd på energi

jan 16, 2016 | 0 Kommentarer

Tömd på energi så känner jag mig just nu….vet inte varför? Knepigt det där..ena veckan fungerar allt perfekt, mat, träning, jobb, familj, ja allt osv…för att sedan dala ner till zero.

Kanske det beror på att jag tycker det är lite jobbigt med att försöka äta enligt keto som är mitt mål pga mitt eksem, och jag är van att äta liberal lchf och det kan vara lite tufft att ställa om sig, kan tala om för Er  att jag har haft ett par tuffa dagar nu med för mycket kollisar.

Jag har satt ett mål att träna minst 3 gånger i veckan och så har det inte blivit de senaste veckorna, vilket är riktigt irriterande.

Kanske för att min man jobbar mycket nu (eget åkeri) och jag tar hand om det mesta hemma eller åtminstone försöker och jag kan ibland känna mig ensam. Härom dagen när jag kom hem från mitt jobb (som är en praktik plats) så orkade jag inte ens bädda, jag bara satt där i soffan i min pyjamas tills det var dags att sova.

Kanske för att jag har två nästan 90 – åriga föräldrar som behöver min hjälp lite då och då, och när det gäller dom så är det ingen framförhållning utan de vill ha hjälp i pricip direkt när de ringer mig.

2449973

Så idag blir det att ta hand om sig själv, startade med sov morgon och mycket gott kaffe, snart ett härligt bad, sund mat ska det bli idag, en promenad, ett glas vin och bio ikväll *En man som heter Ove*.

Hur gör Ni för att hitta tillbaka?

Ta hand om Er.

Visa att du finns

Lämna en kommentar

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vill du läsa mer

Här är några relaterade inlägg

Jag blir så trött….

Jag blir så trött….

Jag blir så trött… Jag blir så trött på mig själv och på min mage Problemen är att jag får ont i magen när jag äter och jag får ont i magen om jag inte äter, vad göra? Lite bakgrund fakta om mig: När jag var ung så var jag alltid i farten, sov inte mycke tyckte det...

Sista februari

Sista februari

Sista februari Jag har glömt att redovisa mina resultat för februari, som jag skrev i mitt förra inlägg så tog jag tag i träningen den 5/1 och försöker få till 4 gympass och 3 intervallpass så, hur gick det då i februari? Totalt då efter två månaders träning: Så kul...