Eksem utbrott, julstök och strikt lchf

dec 19, 2015 | 0 Kommentarer

Hej Fina!!!

Hur har Ni det så här i julstök och lördagskväll? 

Här på Gnejsvägen håller vi på med allt möjligt som storstädning i badrummet, och jag gör just nu knäck, samtidigt Jansson utan ansjovis, då vi får några gäster på julaton som är allergiska/inte gillar fisk. 

När det gller knäck så är jag nästan tvungen att göra det trots att jag inte äter själv nu men en gång i tiden gjorde jag det och med 5 barn som älskar mina traditioner, så gör jag som jag alltid har gjort 🙂

PhotoGrid_1450543917907

Till mig och Johanna (min dotter) ska jag göra rättika gratäng då vi båda äter enligt lchf men det får bli dagen innan julafton då jag läste att frysa rättikagratäng blir inte bra.

 

Jag har pratat vett med mig själv i dag  🙂 Ni vet..Nä nu jäklar skärper du till dig osv.

happiness-quotes-16

Anledningen till detta är att jag vaknade i morse med sår i hela ansiktet (eksem)  + svullna ögon. Hur ledsen kan man inte bli…….

Svar: Jätte ledsen 🙁

Jag har inte haft något eksem utbrott sedan i  början av september och jag blev så ledsen över detta, vilket inte gör saker bättre.

varför då?

Inte bra att vara uppriven..

 En halsinfektion i över 2 veckor…..kan bero på det..

Åt julbord i går kväll på berggrens källare…..tog både glögg och efterrätt som inte är så bra för mig …kan bero på det.

Nu måste jag göra det bästa för mig……och det är strikt lchf!!! 

Löste ut idag mediciner, salvor, allergi tabletter för över 500 kronor. Nu håller jag och Ni hoppas jag tummarna för att det är bättre i morgon 🙂

Trots svårt eksem i ansiktet så åkte jag ner till stan och startade min dag på espresso house med en cappucinno…

kan dagen börja bättre? Balsam för själen.

20151219_130827

Hoppas Ni har en fin lördag 

Visa att du finns

Lämna en kommentar

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vill du läsa mer

Här är några relaterade inlägg

Jag blir så trött….

Jag blir så trött….

Jag blir så trött… Jag blir så trött på mig själv och på min mage Problemen är att jag får ont i magen när jag äter och jag får ont i magen om jag inte äter, vad göra? Lite bakgrund fakta om mig: När jag var ung så var jag alltid i farten, sov inte mycke tyckte det...

Sista februari

Sista februari

Sista februari Jag har glömt att redovisa mina resultat för februari, som jag skrev i mitt förra inlägg så tog jag tag i träningen den 5/1 och försöker få till 4 gympass och 3 intervallpass så, hur gick det då i februari? Totalt då efter två månaders träning: Så kul...