Gymmet, baka bröd, puder och klä julgran

dec 21, 2015 | 0 Kommentarer

Gymmet, baka bröd, puder och klä julgran ….. en salig blandning 🙂

God Kväll i stugorna!!

I dag tog jag mig till gymmet efter 2 veckors halsinfektion och vila, det var lite segt vilket förvånade mig då jag var så taggad men det blev ett pass i alla fall  och i morgon ska jag dit igen. 

Har bakat bröd till mig själv utan ägg så jag ska kunna ta en skinksmörgås på uppesittarkvällen som är en tradition här hemma

. En skinksmörgås när skinkan är färdig.

DSC_0711

Häromdagen fick jag ett tips om ett * super fint, färglöst puder av mikroniserad hyaluronsyra och kiselmikropärlor. Porer och rynkor suddas ut och huden lämnas med en mjuk, sidenmatt finish * men det måste jag testa tänkte jag och beställde en burk.

Idag kom paket som låg i brevlådan när jag kom hem från gymmet.

Åh, hjälp vad grejer det var i det lilla paket, jag som bara beställde puder 🙂 det var en kasse, liten sminkväska, nagelfil och en liten figur + att allt var inslaget i guldpapper med en jättefin blomma.

DSC_0716

DSC_0720

DSC_0719

och så naturligtvis pudret…

DSC_0721

Nu behöver jag bara en puderboste 🙂

Jag har pyssla hela eftermiddagen och nu är jag nästan i fas med allt till julafton då hela min stora familj kommer.

Så härligt, min enda sorg är att inte min bror och hans fästmö från Göteborg kommer, fast å andra sidan så var det  inte så längesedan de var här och hälsade på och jag planerar en resa ner till dem i jan/feb om det nu går då jag *snart’ (inom 60 dagar) ska operera min fot och det är 8 veckors sjukskrivning……Jag får se hur det blir.

Nu på kvällen så blev det ett halv glas rött samtidigt som jag klädde julgranen.

DSC_0725

DSC_0727

Nu ska jag slappa i soffan en stund innan läggdags, i morgon blir det gymmet, hem och städa ett sovrum,  då vi får övernattnings gäster och på onsdag ska jag var ledig och bara gå här i mitt hem och njuta.

Ha en fin måndags kväll 

Visa att du finns

Lämna en kommentar

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vill du läsa mer

Här är några relaterade inlägg

Jag blir så trött….

Jag blir så trött….

Jag blir så trött… Jag blir så trött på mig själv och på min mage Problemen är att jag får ont i magen när jag äter och jag får ont i magen om jag inte äter, vad göra? Lite bakgrund fakta om mig: När jag var ung så var jag alltid i farten, sov inte mycke tyckte det...

Sista februari

Sista februari

Sista februari Jag har glömt att redovisa mina resultat för februari, som jag skrev i mitt förra inlägg så tog jag tag i träningen den 5/1 och försöker få till 4 gympass och 3 intervallpass så, hur gick det då i februari? Totalt då efter två månaders träning: Så kul...