Döden betyder ingenting

aug 4, 2024 | 0 Kommentarer

Döden betyder ingenting

Detta tror jag är ett inlägg som egentligen bara är för mig, något att se tillbaka på, lördagen den 15/6 klockan 04:41 somnade min pappa in 96 år, 4 månader och 26 dagar ♥️

Han blev dålig på onsdagskvällen, sen har vi, min man, jag, mina barn vakat över honom och tidig lördagsmorgon somnade han in, lugnt och stilla ♥️

Tyvärr så var jag inte med när han somnade in, just den dagen hade jag vakat 16 timmar och behövde verkligen åka hem en stund att sova men min älskade dotter Emmelie satt där när han tog sina sitt sista andetag och ringde mig direkt, jag är så glad att han hade någon från familjen med sig.

Det är tufft och känns jobbigt men jag är så tacksam jag fick ha min pappa så länge i livet och jag vet att han har det bra nu och är hos min mamma ♥️

𝓓𝓮𝓷 𝓯𝓲𝓷𝓪𝓼𝓽𝓮 𝓭𝓲𝓴𝓽 𝓳𝓪𝓰 𝓿𝓮𝓽:​

Döden betyder ingenting.
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
Jag är Jag, Du är Du.
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
Kalla mig vid mitt vanliga namn.
Tala till mig sådär som Du alltid gjort.
Ändra inte Ditt tonfall,
Håll sorgen borta från Din röst.

Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt.
Skratta som vi alltid har gjort.
Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.
Uttala det som ingenting hänt, sorglöst
Utan spår av skuggor.

Låt livet gå vidare med samma innebörd som
tidigare.
Det går vidare därför att det måste gå vidare.
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår
gemenskap.

Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du
inte längre kan se mig.

Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
Allt är väl.

 

Visa att du finns

Lämna en kommentar

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vill du läsa mer

Här är några relaterade inlägg

Jag blir så trött….

Jag blir så trött….

Jag blir så trött… Jag blir så trött på mig själv och på min mage Problemen är att jag får ont i magen när jag äter och jag får ont i magen om jag inte äter, vad göra? Lite bakgrund fakta om mig: När jag var ung så var jag alltid i farten, sov inte mycke tyckte det...

Sista februari

Sista februari

Sista februari Jag har glömt att redovisa mina resultat för februari, som jag skrev i mitt förra inlägg så tog jag tag i träningen den 5/1 och försöker få till 4 gympass och 3 intervallpass så, hur gick det då i februari? Totalt då efter två månaders träning: Så kul...