Att investera i sin hälsa

maj 16, 2025 | 0 Kommentarer

Att investera i sin hälsa är aldrig försent

 

Den 6 januari tog jag tag i kost & träning igen efter ett konstigt 2024, konstigt mest för att min pappa gick bort och jag tappade suget på det mest i livet.

Nyårslöftet för 2025 är 250 träningspass och då är promenader inräknade men året började med en envis förkylning ingen träning på två veckor, sen blev det en ögonoperation (den sista) och träningsförbud som om det inte var nog fick jag problem med vänster knä men men sånt som händer lite då och då,  så vid skrivandet stund är jag uppe i 52 pass, alltså 198 pass kvar.

Det är ändå 7 månader kvar av året så jag borde hinna få till 250 pass till slutet av december.

Nu tränar jag inte på gymmet över sommaren då min make och jag spenderar sommaren i vår lilla stuga i Gränna så det kommer att bli mest promenader och lite hemmaträning, har hantlar, gummiband och så har jag investerat i ett hopprep.

Idag blir det en sväng till Gränna och sommarstugan och vi stannar till onsdag, målet är då att jag ska promenera, träna ”hemmapass” och testa hopprepet.

När det gäller kosten så äter jag med ett litet kalorieunderskott och har gått ner ca: 4 kg, inte mycket men en för mig alldeles lagom takt, även tappat en hel del centimetrar här och var på kroppen

Några av måtten:

Midja – 6 cm

Rumpa – 5 cm

Det är ändå inte så illa tänker jag och jag gillar detta lugna tempo

Nu krigar jag vidare mot mina mål

Ha en fantastisk fredag och helg // Ewa

Visa att du finns

Lämna en kommentar

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vill du läsa mer

Här är några relaterade inlägg

Jag blir så trött….

Jag blir så trött….

Jag blir så trött… Jag blir så trött på mig själv och på min mage Problemen är att jag får ont i magen när jag äter och jag får ont i magen om jag inte äter, vad göra? Lite bakgrund fakta om mig: När jag var ung så var jag alltid i farten, sov inte mycke tyckte det...

Sista februari

Sista februari

Sista februari Jag har glömt att redovisa mina resultat för februari, som jag skrev i mitt förra inlägg så tog jag tag i träningen den 5/1 och försöker få till 4 gympass och 3 intervallpass så, hur gick det då i februari? Totalt då efter två månaders träning: Så kul...